Слушај радио
100,2 МHz

Слушај радио
100,2 МHz

100,2 MHz

Лука, зачало 99. (20,1-8)

1. јануар 2025.
Facebook
LinkedIn
Email

Јеванђеље Лука, зачало 99. (20,1-8)
1. И догоди се једнога од оних дана док је он учио народ у храму и проповедао јеванђеље, дођоше свештеници и књижевници са старешинама. 2. И рекоше му говорећи: „Кажи нам, каквом влашћу то чиниш? Или ко је тај што ти је дао ту власт?” 3. А он одговарајући рече им: „И ја ћу вас упитати једну реч, и кажите ми: 4. ‘Крштење Јованово – да ли беше с неба или од људи?’” 5. А они помислише у себи говорећи: „Ако кажемо: ‘С неба’, рећи ће: ‘Зашто му, дакле, не веровасте?’ 6. Ако ли речемо: ‘Од људи’, сав ће нас народ каменовати; јер је уверен да је Јован пророк.” 7. И одговорише да не знају откуда. 8. А Исус им рече: „Ни ја вама нећу казати каквом власти ово чиним.”
Свети Теофан Затворник:
Мисли за сваки дан у години
Свештеници, књижевници и старешине нису веровали у Господа. Да би их призвао ка вери, Он им је поставио питање: Крштење Јованово – да ли беше са неба или од људи? (Лк.20,4). Расудите о томе беспристрасно и расуђивање ваше ће вас привести ка вери. Што је речено о јављању Јована, може се рећи и о сваком догађају који је пратио долазак Господа у телу, о самом доласку и о свему што је са њиме повезано. Свако ко расуди о свему томе доћи ће до једног закључка: Заиста овај беше Син Божији. Могу се јављати разне мисли, рађати недоумице, сусретати несагласности. Па ипак, на крају свих испитивања проистећи ће само једно свестрано убеђење: не може се мислити друкчије до онако како је представљено у Јеванђељима и Апостолским посланицама. Велика је тајна побожности: Бог се јавио у телу. Тајна ће остати тајна, премда ће, својом јасноћом и наравственом силином која произилази из испитивања, утицати на ум да исповеда тако а не друкчије. Они који не верују или уопште не испитују све као што треба, или испитују површно, са туђим умом, или заузимају несрећно настројење, супротно захтевима вере. Да би оправдали своје неверје, они се задовољавају и ситницама, које наводе као разлог за одрицање вере. И верујуће могу да колебају њихове речи због тога што се понекад задовољавају простом вером, не разјашњавајући себи њене основе. Те речи неверника их затичу неспремне. Због тога се и колебају.