Јеванђеље Марко, зачало 14. (3,28-35)
28. Заиста вам кажем: „Сви греси опростиће се синовима човечијим, и хуљења на Бога, ма колико хулили: 29. а који похули на Духа Светога нема опроштења ва век, него је крив вечноме суду.” 30. Јер говораху: „У њему је дух нечисти.” 31. И дођоше мати његова и браћа његова, и стојећи напољу послаше к њему да га зову. 32. И сеђаше народ око њега. И рекоше му: „Ено мати твоја и браћа твоја напољу траже те.” 33. И одговори им говорећи: „Ко је мати моја или браћа моја?” 34. И погледавши около на оне који седе око њега, рече: „Ево мати моја и браћа моја! 35. Јер ко изврши вољу Божију онај је брат мој и сестра моја и мати моја.”
Свети Теофан Затворник:
Мисли за сваки дан у години
А који похули на Духа Светога нема опроштења вавек (Мк.3, 29).Да ли је тешко упасти у такав грех? Уопште није тешко. Ево грехова те врсте: „Велика и безмерна нада на благодат Божију; очајање или ненадање на Божију милост; противречење очигледној и утврђеној истини и одбацивање Православне хришћанске вере. Други томе додају завист према духовним даровима које ближњи добијају од Бога; упоритост у греху и истрајност у злоби; небригу за покајање све до одласка из овог живота“ (Правосл. испов. део 3. пит. 38). Ето, колико путева! Пођеш ли којим од њих, биће ти тешко да се вратиш и бићеш одведен до свепогубне пропасти. Противљење истини почиње са малим сумњама, које бивају побуђиване рђавом речју или књигом. Ако се оставе без пажње или лечења, оне ће одвести ка неверју и упорности у њему. До очајања се такође долази неприметно: „Покајаћу се“, говоре и настављају да греше. Поступајући тако неколико пута и видевши да покајање не долази, они говоре у себи: „Тако мора да буде! Не можеш против самог себе“, и већ се предају греху у пуну власт. Тако скупљају мноштво грехова, а при томе допуштају и мноштво противљења очигледним позивима Божије благодати. Када у таквом стању човек дође до мисли да се покаје, мноштво грехова га дави, а противљење благодати му одузима смелост да припадне Господу. И он решава: Велики је мој грех, да би ми се опростио. То баш и јесте очајање! Чувај се почетка неверја и грехољубља и нећеш упасти у тај бездан.