Мучи Вас питање, како је пресвета Дева Марија могла родити Сина без оца? То није ни било по њеној моћи него по моћи Свемогућега. Остаје Вам, дакле, да се питате: како је Бог свемогући могао извести оно чудесно рођење? Но и то питање – противуречно у себи – одговорено је само собом чим изустите реч – Бог свемогући. Таква се питања уопште не појављују у души онога ко иоле може да представи страховито величанство моћи Божије. Онај који је свемоћном Речју створио свет, овај чудесни свет са звездама и безднама, без ичијег садејства, могао је ваистину учинити, да се зачне чедо у пресветој Деви, без ичијега садејства. Зар се не рађају по Божијој мисли и вољи и она деца, која се природно рађају? У сваком рођењу има нечег надприродног. Кад је старој Сари јављено, да ће зачети, она се с неверицом насмејала, јер у Саре бјеше престало што бива у жена. И света Дева и Крститељ рођени су од родитеља бездетних и престарелих. Има ли што тешко Господу? Библија јасно учи, да и роткиње и нероткиње не зависе толико од воље мужевљеве колико од воље Божије. Чак и стока се множи или не множи сходно Божијој вољи, као што се види из Библије. Па и боје и шаре оваца и коза зависе од Бога, као што читамо из чудне повести о Јакову и Лавану и њиховом стаду (1 Мојс. 30, 31). У сва дејства природе умешана је тесно и једна духовна надприродна сила и воља. Кад би Бог оставио природу да она производи оно што она хоће и колико хоће, завладао би хаос и неразум. Свако је рођење пуно тајне небеске. А што се Вама чини, да је рођење Христа од Пречисте изузетно велика тајна, то је зато што је и сав Христос по себи изузетно велика тајна. То је осетила и сама Богомајка, због чега је и упитала архангела Гаврила: како ће то бити кад ја не знам за мужа? На то је весник Божији одговорио њој – одговара и Вама – речима: у Бога је све могуће што рече. Мир Вам Божији.