Елиоза мајка сјетовала:
„Елиозе, мој очињи виде,
Ево идеш на цареву војску
Баш у земљу мојих праотаца.
У тој земљи Цар се појавио
Христос Господ, издавна чекани,
Од пророка Спас пророковани.
Глас о Њему до Грузије дође
Он чудеса невиђена ствара
И говори речи нечувене
Царство Божје међ људима снује,
Глас о Њему по свуда се чује.
Радују се људи и ангели
Ал’ је радост ова помрачена
Злом завишћу Јеврејских кнежева
Спаситеља мисле умртвити
Новом клетвом народ притиснути.
Но мој сине, мој очињи виде,
Ти у њину злобу не улази,
Не улази у крв Праведника.“
Својим током време пролазило,
Једног дана мајка на молитви
Звекет зачу по Крсту чекића,
Врисну мајка ка’ у огњу живу:
„Авај смрти, што ми пре не дође,
Да не чујем овај звекет страшни
Што смрт јавља Спаса безгрешнога
И проклетство рода јеврејскога.
Авај, сине, авај Елиозе,
Зашто своју не послуша мајку?
Зашто уђе у крв Праведника?“
То изрече ојађена мајка,
Земљи паде, Богу душу даде.
Мисао на смрт јесте као хладан пљусак који гаси пожар страсти. Псалмопевац говори: кад богат и прослављен човек умре, неће ништа понијети, нити ће поћи за њим слава његова (Пс. 48, 17). Ко да се не застиди, кад види и код неверника понекад боље схватање наше земаљске нишчете него ли код неких хришћана? Када умре калиф Саладин, према завештању његовом иђаше пред ковчегом његовим телал са копљем у руци, и на копљу једна кошуља царева, па викаше: „велики Саладин, који завојева сву Азију, и учини да од њега трепте многе државе, и који цареве победи, ево од све своје славе и од свих својих поданика не узима собом ништа осим ове бедне кошуље“.
Да созерцавам чудесно јављање Бога Мојсеју на Синају (II Мојс. 20), и то:
1. како се Мојсеј попе на Гору Синај, и ступи у мрак, у коме беше Бог;
2. како је светлост Божја тако велика, да пред њом сва природа и њена светлост постаје мрак;
3. како је срце човечје као Гора Синај; у мраку срца сусреће се Бог с човеком.
O дужности пастира духовних
Пасите стадо Божије, које вам је предато, и надгледајте га, не силом него драговољно по Богу, нити за неправедне добитке него
из добра срца; нити као да владате народом, него бивајте угледи стаду. (I Пет. 5, 1-3)
Ево устава пастирима стада Христовога! У неколико речи св. апостол Петар изобличио је три страшне страсти, које од пастира чине вукове, и то: страст гордости (надгледајте га не силом), страст среброљубља (нити за неправедне добитке), и страст властољубља (нити као да владате народом). На супрот овим опаким страстима истакао је апостол три добродетељи, које треба да красе свештеника Божјег, и то: страх Божји (драговољно по Богу), усрђе (него из добра срца), и службу (бивајте угледи стаду). Овај устав дао је апостол не само као учитељ него и као пророк. Јер столећа су показала у главном две врсте пастира, и то једне, који су се руководили својим страстима у старешевању над црквом: гордошћу, среброљубљем и властољубљем; и друге, који су се руководили страхом Божјим, усрђем и примером службе. Од оних првих црква је страдала, али није пропала, док су они пропали. Од ових других црква је расла, и напредовалаи блистала у свету. Оно су вукови, а ово су пастири. Они су непријатељи и људи и Бога, ови су пријатељи и људи и Бога. Пастирoначалник Христос тражиће рачуна и од једних и од других о свакој овци, тј. о свакој души човечјој, и платиће праведно свакоме по заслузи. Гордост, среброљубље и властољубље назови-пастира платиће огњем вечним, а страх Божји, усрђе и службу правих пастира платиће радошћу вечном.
О Господе Исусе, Пастирoначалниче, помози пастирима стада Твога словеснога, да до краја испуне заповест Твога светог апостола. Теби слава и хвала вавек. Амин.